یکی از مهمترین مسئله ها در مدیریت یک سازمان توازن پرسنل مشغول بکار تولیدی و غیر تولیدی ( صف و ستاد ) میباشد .

طراحی ساختار در یک سازمان از مهمترین مسائل است . نباید از هر کدام از واحدها قافل شد که تعداد پرسنل آنها دچار تغییرات شده و باعث برهم زدن نظم شود .

در یک واحد تولیدی برای تولید یک محصول علاوه بر لزوم پرسنل تولید به همان میزان البته با درصد کمتری نیاز به پرسنل ستادی هست.

بطور معمول بین 15 تا 20 درصد نهایت میتواند نسبت نیروی ستادی به نیروی تولیدی باشد . در این میان بیشترین مسئولیت برعهده مدیر منابع انسانی سازمان میباشد .

معمولا” کارگاههای تولیدی که ساختار کارخانه ندارند و در حال رشد هستند احتیاج به یک بازنگری دارند , البته این بازنگری و انجام چیدمان جدید میتواند در صورت غیر اصولی بودن ضررهایی به مجموعه تولیدی وارد نماید .

لذا برای تولید سودمند علاوه بر کنترل تولید و بررسی کاهش ضایعات و کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری و همچنین افزایش راندمان کاری پرسنل باید یک برنامه ریزی اصولی انجام داد و نسبت بهه تولید انجام شده پرسنل مازاد نداشته باشیم و به بهترین شکل چیدمان نیروها را اعمال نمود , لذا رعایت نسبت پرسنل تولیدی و غیر تولیدی از اصول اولیه هر کاری بوده که رعایت این نسبت موجب پیشرفت و رشد مجموعه شده و برعکس عدم رعایت این مورد باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای آن واحد تولیدی میشود.

اهمیت واحد برنامه ریزی و کنترل تولید در هر سازمان باید رعایت شود و به بهترین شکل در دو مسیر , برنامه ریزی و نظارتی شکل گیرد .

مدیران موفق با داشتن واحد برنامه ریزی و کنترل تولید است که میتوانند نسبت به کاهش ضایعات, افزایش بهره وری و افزایش راندمان تولید و پرسنل یک واحد تولیدی امیدوار باشند .

در ادامه واحد های دیگر نیز به نوبه خود از این قاعده مستثنا نیستند مانند : انبار , اداری , کنترل کیفیت , تعمیرات و …

گروه مشاورین صنعتی آریانا با برخورداری از کارشناسان مجرب که علاوه بر تحصیلات آکادمیک از تجربه چندین ساله مستقیم با تولید و مسائل کارخانه , آماده ارائه خدمات مشاوره صنعتی به شما صنعتگران محترم میباشند .

( مشاوره برنامه ریزی و کنترل تولید , مشاوره کاهش ضایعات , مشاوره افزایش بهره وری , مشاوره صنعتی , مشاوره کاهش هزینه های تولید , مشاوره پرسنلی , مشاوره تولید و .. )

کارشناسان ما منتظر تماس شما هستند .

از مشاوره رایگان جلسه اول ما استفاده نمایید.

gmsariyana.com

moshaverehsanati.ir

🔹با ما همراه باشید در:
🌐گروه مشاورین صنعتی آریانا

09300899160
09125916355

واتساپ
09300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید